lördag 15 augusti 2009

Fröken rosenknopps teservis har flyttat in hos mig

Nu känns det som om hösten snart är här. På morgnarna är det hög klar luft och dimman ligger tät över gärderna här hemma. Känner lite vemod över att även denna sommar snart är slut. Var tog den vägen? Även om hösten har sin tjusning, då får man boa in sig här hemma och tända lite ljus. En skogspromenad en fin höstdag, då skogen doftar av svamp är heller inte fel. Påminna om sommar kommer min nya teservis att göra. Den ska jag dricka te ur när det blir kyligare ute.




Te servis, ängel och rosor från trädgården



Ha en fortsatt trevlig helg /Camilla

2 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Hej Camilla, vad kul att besöka en ny blogg, tycker verkligen om din teservis, en sån skulle jag önska mig själv om inte porslinsskåpen vore fulla. Din fina pall gillar jag också och Emman.
Jag är så förtjust i vackra sittmöbler att jag utan problem skulle kunna fixa sittplatser åt ett 40-tal personer. Och har så mycket porslin att jag säkert skulle ha åt dom att äta på också. Ska bli kul att utforska din blogg framöver.
Kram Lillemor

Lilla Trollbacken sa...

Hej Camilla!
Tack för din kommentar hos mej!
Tack för tipset om trågen. Ska föröka ta mej i väg till Sala någon dag framöver.
Vad duktig du är att sy. Emman blev ljuvlig!
kram
Gabrielle