onsdag 9 december 2009

Golvmålning och pyssel

Hej!
Hur har ni det i mörkret. Detta mörker och regn gör mig snart tokig, nu vill jag ha snö. Mellan städning och torkning av slipdamm och golvmålning, så finns det inte mycket tid för att göra julfint. Eller rättare sagt det är ingen idé för det blir ändå dammigt efter en kvart igen. Nej men vad jag gnäller. Har dock pysslat lite. Blev så inspirerad av alla änglavingar som visas i inredningstidningarna. Här kommer min variant.


Jag använde mig av bindtråd som är avsedd för trädgården. Den är lite grövre och är lätt att forma. Jag sydde sedan remsor av vitt linne tyg. Pyntade med Lummer och ett sött kort. Tack! snälla Annika för Lummern.


Kanterna på linnetyget lämnade jag fransiga. De blev rättså okey.


Här är ena sidan av kökets utbyggnad. Om ni undrar så ska adventljusstaken målas, det guldiga ska bort.

 
Golvet vitoljas och ska sedan vaxas. Tack alla ni som tittar in här hos mig och lämnar så fina kommentarer.
Jag slutar aldrig att förundras över hur duktiga, kreativa tjejer det finns som bloggar, Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Camilla

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du gör fint tänk att ha den lusten före jul.
Ja pepparkakorna blev bra denna otroliga doft som sprids är helt gudomlig.

Norregård sa...

Vad ljust och fint det blir!! Kan tänka mig att du längtar efter att inreda detta vackra rum;o) Jag har letat efter lummer, men den gömmer sig väl...
Kram Kram Malin

Unknown sa...

Hej där
så vackert ni får, ska bli skoj att se resultatet när ni är färdiga. Jag längtar också
till den vita snön och kyla..
kramar Catthie

Viola sa...

SÅ underbart fint det kommer att bli...ser fram mot det färdiga resultatet..visst längtar man efter det vita vackra ute...men det lär jag nog inte få se som vanligt...ha en fin dag, kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå Camilla!! men såå fint ni har gjort.. ska bli kul o se när du inrett sen.. önskar dig en trevlig lucia helg massa kramar sussie

Elsa och Helena sa...

Hej Camilla! Så fint det blir...ska bli kul att se färdiga resultatet sen.

Trevlig Lucia.

Kram Helena