söndag 5 september 2010

Höstens blommor

Hej!

Här lyser solen och det kommer att bli en härlig höstsöndag. Gillar hösten när den väl är här, med sin klara luft och naturens vackra färger. Ett nyinköp som jag inte kunde motstå, är denna charmiga almanacka.


Igår hade jag riktig pysselmani, gjorde en krans av höstblommor. Förhoppningsvis ska den gå att torka.

Kransen innehåller två olika sorters Hortensia, Kärleksört och mina sista rosor från trädgården.

Det är rogivande och roligt att göra kransar, det går knappt att sluta när man väl börjat.

Har även höstat till det på bordet på uteplatsen med Ljung och Aster och lite Äpplen.


Önskar er alla en härligt fin söndag. Hoppas vi ses snart igen.

                                                  Kram Camilla

21 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vilken vacker krans!!!!
Å så fint du har höstat till det!
Kram Agnetha

Fröken Tindra sa...

Vilken underbart vacker krans du gjort!! Och fint har du höstat till det på bordet också.
Ha en skön söndag!
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken underbar krans du gjort, så fina färger du blandat. Den blir säkert lika fin när den torkat. Och den almanackan är fin, när man ändrar varje dag har man ju stenkoll på dagens datum. Och du har gjort så fint ute, hösten är en bra årstid.
Ha en solig fin dag
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på idag.Vad underbar krans ljuvliga färger.Bara så underbara ihop.Älskar den almanackan har en nästan likadan i vitt bara så fin.Ute har du fixat och grejat underbart.Önskar dej en skön dag rara du Kramar Rita ♥

Vita huset 28 sa...

Hej vilken helt ljuvlig krans du gjort, jag är så dålig på o få till det så jag köper när jag vill ha en :( Får nog skärpa till mig, haha

Jättefint på ditt höstbord också.

Ps missa inte min utlottning

Kram Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte söt krans! Jag har nu försökt torka hortensia blommor och gjort kransar i omgångar, men det går inte:( Dom vissnar och blir fula, jätte trist:(
Men visst är det hur kul som helst att göra kransar!!

I går gjorde jag också lite höst fint på mitt bord ute. Lite mysigt är det allt med hösten?!

Kram Susanne

Hanna sa...

Vacker blomsterkrans.
Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Villa Vinkelhaken sa...

Åh, så vacker krans. Blir glad när jag ser alla fina färger =)

Almenackan var fin!

Ha det bra!
Kram Jenny

Norregård sa...

Så fint!! Underbar krans;o)

Ha det gott!
Kram Malin

mimmi-leone sa...

For en nydelig krans...så vakkert!


Hilsen fra Mimmi-leone

Synnøve sa...

Hei
For en utrolig kjempefin krans du har laget deg. Så flink du er.
Du har pyntet bordet så fint også.
Skal ha noen epler til pynt ute jeg også.
Klem

Tina sa...

Hej Camilla!!!
Åh, va fint pyssel du gjort!!!
Älskar din krans!!!
Hoppas du mår bra & att du får en fin vecka!!
Varm kram en höstälskande Tina

Fågel Blå sa...

Hej Camilla!
Vilken helt fantastisk vacker krans du gjort!!!!
Så duktig du är!
Och vilka underbara färger det var blandade i den!
Hoppas du får en ny fin Vecka!
Kram kathrine

Huset vid ån sa...

Hej Camilla!
Du ska veta att jag njuter av din vackra bilder, såå himla fina!

Kransen är ljuvlig.....
Ha en trevlig dag! Kram Therese

Viola sa...

Den som kunde göra sådana vackra kransar...måste lära mig...den almenackan är underbar, säljer den i butiken och har köpt en själv...:-) ha en fin vecka, kram

Elsa och Helena sa...

Säger som Viola...den som kunde göra så vackra kransar! Fick säkert gå floristkurs i tio år för att lyckas:) Önskar dig en fin dag!

KRAM Helena

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll vilka underbara kransar du gjort.. och dina fina blommor du har..kram

mariaK. sa...

Åh så vackert!
Kram, Maria

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en bra dag vännen!
Hoppas allt är bra med dig!

Kram T

Vita små hjärtan sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg!
Å att jag saknar dina inlägg...
Kram Agnetha

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Ååå, dår har du ju en sån almanacka som jag har sökt så. Var kan man köpa sej en sådan?
Så fin krans, gillar rosa.

Ha det gott
/Maggan